MŠ Mozaika Pardubice, nábřeží Závodu míru 1961, 530 02 Pardubice

Informace

nábřeží Závodu míru 1961
53002 Pardubice
Pardubický kraj

https://www.mszm.cz/

Postup v programu

Angažovanost a kultura stravování

Na naší školce funguje Akční skupina pro zdravé stravování, která přezkoumala kulturu stravování ve školce a dohodla se na svých dalších aktivitách.
S rodiči a dětmi konzultujeme možnosti zlepšení stravování.
Rodiče jsou informováni o složení pokrmů ve školní jídelně a o aktivitách programu Skutečně zdravá školka.
Při úklidu v prostorách školy a mytí nádobí ve školní jídelně/kuchyni jsme zahájili přechod na ekologicky šetrné čisticí a mycí prostředky.

Kvalita jídla a místo jeho původu (ve spolupráci s naší školní jídelnou)

Jídla podávaná dětem neobsahují žádné nežádoucí přísady a minimalizujeme používání polotovarů.
Alespoň 75 % všech pokrmů je vyrobeno z čerstvých, nezpracovaných surovin či potravin.
Čerstvé, předem nezpracované suroviny a potraviny nakupuje jídelna od pěstitelů, chovatelů a výrobců s provozovnou ve vlastním nebo sousedním kraji, pokud jsou dostupné.
Pokrmy v jídelním lístku odrážejí sezónnost a všechny sezónní suroviny jsou v jídelníčku jasně označeny.
V mateřské škole nebo na webu školky jsou k dispozici informace o původu použitých potravin.
Pracovníci školní jídelny se zapojují do vzdělávacích a osvětových akcí a jsou alespoň jednou ročně vzděláváni v oblasti zdravé výživy a vaření.
Děti a pracovníci mateřské školy mají přístup k pitné vodě dle svých potřeby po celý den pobytu ve školce.
Doslazované nápoje jsou nahrazeny nápoji neslazenými.
Školní jídelna mateřské školy absolvovala vzdělávací a informační seminář Analýza školní jídelny a přijala z ní vyplývající doporučení.

Vzdělávání o jídle a stravování

Výuka o jídle, základech zemědělství a zásadách zdravé výživy je součástí školního vzdělávacího programu.
Všechny děti mají možnost účastnit se činností spojených se vzděláváním o základech vaření.
Zahájili jsme kroky vedoucí k vytvoření školní zelinářské zahrady a pracujeme na začlenění aktivit na zahradě do školního vzdělávacího programu.
V rámci výuky pořádáme každoroční návštěvy farem.

Místní společenství a spolupráce

Aktivně se snažíme zapojit rodiče žáků a veřejnost do našich pěstitelských a kulinářských aktivit, a pořádáme akce na téma udržitelné stravování.
Naše zkušenosti z programu Skutečně zdravá škola sdílíme s ostatními školami, rodiči a veřejností.
13/19

Angažovanost a kultura stravování

Školská rada či vedení mateřské školy odsouhlasilo Plán podpory zdravého stravování a stanovilo kroky a harmonogram k jeho naplnění.
Děti se stravují v příjemné a klidné atmosféře tak, aby měly dostatek času si jídlo vychutnat
Při úklidu v prostorách školy a mytí nádobí ve školní jídelně/kuchyni jsou používány jen ekologicky šetrné čisticí a mycí prostředky.

Kvalita jídla a místo jeho původu (ve spolupráci s naší školní jídelnou)

Minimálně 50 % (v účetní hodnotě) nakoupených čerstvých, nezpracovaných surovin a potravin pochází od pěstitelů a chovatelů s provozovnou ve vlastním nebo sousedním kraji
Minimálně 5 % surovin (v účetní hodnotě) pochází z kontrolovaného ekologického zemědělství – bioprodukt nebo biopotravina.
Kuřecí maso pochází z vysoce šetrných chovů nebo alespoň 10 % pochází z ekologických chovů.
Pro přípravu pokrmů jsou přednostně používána vejce z volných výběhů (značeno „1“).
Ve školní jídelně jsou podávány přednostně sladkovodní ryby z chovů v ČR a mořské ryby a plody z udržitelných zdrojů, pokud jsou dostupné.

Vzdělávání o jídle a stravování

Pro pěstování plodin na školní zahradě používáme pouze ekologicky šetrné postupy.
Alespoň jednou ročně děti s pedagogy připraví pokrm ze surovin, které sami vypěstovali na školní zahradě.

Místní společenství a spolupráce

Pořádáme akce s cílem zapojit rodiče dětí a veřejnost do našich pěstitelských a kulinářských aktivit.
0/11

Angažovanost a kultura stravování

Ve spolupráci s dodavateli surovin pro školní jídelnu se snažíme minimalizovat objem biologického odpadu a obalových materiálů.

Kvalita jídla a místo jeho původu (ve spolupráci s naší školní jídelnou)

Minimálně 80 % (v účetní hodnotě) nakoupených čerstvých, nezpracovaných surovin a potravin pochází od pěstitelů a chovatelů s provozovnou ve vlastním nebo sousedním kraji.
Minimálně 10 % surovin (v účetní hodnotě) pochází z kontrolovaného ekologického zemědělství.
Pro přípravu pokrmů jsou používána pouze vejce z volných výběhů (značeno „1“) nebo z ekologických chovů („0“).
Při přípravě jídelníčků podporujeme zdravou, vyváženou a udržitelnou výživu mj. tím, že do jídelníčku pravidelně zařazujeme minimálně dva bezmasé pokrmy týdně.
Školní jídelna při přípravě pokrmů podporuje regionální kulinářské tradice.

Vzdělávání o jídle a stravování

Děti a jejich rodiče se účastní praktických činností pořádaných na místních farmách.

Místní společenství a spolupráce

Rodiče dětí a veřejnost se aktivně podílejí na školních aktivitách v oblasti vaření, zahradničení a spolupráci s místními zemědělci a potravináři.
0/8

Blog

  • Zdravé pečení a ochutnávka řepy

    25. 10. 2021

    Buchta z červené řepy: 800g kysané smetany 2 vejce 250 g třtinového cukru 100 g červené řepy 300 g špaldové mouky 1 kypřící prášek Děti měli...

    Celý článek
  • "Řepování"

    21. 10. 2021

    "Řepování" ve školce si užily děti z MŠ Mozaika na Závodu Míru v Pardubicích. Hravé a soutěživé odpoledne bylo zakončením podzimního bloku, ve kterém...

    Celý článek
  • Žlutá pepitka a lívance.

    15. 10. 2021

    Zvykáme si na zdravější a chutnější kuchyni, objevujeme nová jídla, suroviny a jejich kombinace.  

    Celý článek
  • Bramborové placky

    14. 10. 2021

    Bramborové placky. Děti se seznámily s různými způsoby zpracování brambor-brambory oškrabaly, nastrouhaly. Přidaly další ingredience, na plech vytvarovaly placičky...

    Celý článek
  • O veliké řepě v Mozaice

    13. 10. 2021

    O VELIKÉ ŘEPĚ V rámci tématu - pohádky O veliké řepě jsme měli připraven koutek, kde si děti vyzkoušeli , jak se připravuje buchta z řepy. Společně jsme navážili...

    Celý článek
  • Slané těsto

    12. 10. 2021

    Slané těsto. Spolu s dětmi jsme vyráběli slané těsto, které na základě malovaného receptu samy vyráběli. Poměry surovin si sami vážily, přidávaly, odhadovaly...

    Celý článek
  • Kde se bere mléko?

    06. 10. 2021

    Kde se bere mléko? Mléko, to má skoro každý rád, ale jaká je cesta mléka od kraviček do naší sklenice, to nám bylo tak trochu záhadou. Protože jsme ale děti zvídavé,...

    Celý článek
  •  Pečení brambor

    01. 10. 2021

    Pečení brambor. S dětmi jsme si vyprávěli o zpracování zeleniny. Toto byla jedna z akcí, která jim přiblížila vlastním prožitkem, co všechno se musí udělat, aby...

    Celý článek
  • Naše úroda

    08. 09. 2021

    Naše úroda rajčátek, hrášku, paprik na nás počkala přes celé prázdniny a statečně odolala nájezdům slimáků a zajíce polního, který obývá naši školní zahradu....

    Celý článek
  • Od semínka k chlebu

    15. 06. 2021

    Vše co roste ze země, voní a chutná výborně. Slunce s deštěm den co den, rostlinky vytahuje ven.

    Celý článek
  • Náš záhonek

    10. 06. 2021

    Děti okopaly záhonek, plevel odvezly do kompostu, zasadily zeleninu, zalévaly záhonek a čekaly na úrodu. Nakonec si pochutnaly.

    Celý článek
Zpět na výpis