MŠ Česká Kamenice, Palackého 141, p.p.

Informace

Palackého, 141
40721 Česká Kamenice
Ústecký kraj

www.mskastanek.cz

Postup v programu

Angažovanost a kultura stravování

Na naší školce funguje Akční skupina pro zdravé stravování, která přezkoumala kulturu stravování ve školce a dohodla se na svých dalších aktivitách.
S rodiči a dětmi konzultujeme možnosti zlepšení stravování.
Rodiče jsou informováni o složení pokrmů ve školní jídelně a o aktivitách programu Skutečně zdravá školka.
Při úklidu v prostorách školy a mytí nádobí ve školní jídelně/kuchyni jsme zahájili přechod na ekologicky šetrné čisticí a mycí prostředky.

Kvalita jídla a místo jeho původu (ve spolupráci s naší školní jídelnou)

Jídla podávaná dětem neobsahují žádné nežádoucí přísady a minimalizujeme používání polotovarů.
Alespoň 75 % všech pokrmů je vyrobeno z čerstvých, nezpracovaných surovin či potravin.
Čerstvé, předem nezpracované suroviny a potraviny nakupuje jídelna od pěstitelů, chovatelů a výrobců s provozovnou ve vlastním nebo sousedním kraji, pokud jsou dostupné.
Pokrmy v jídelním lístku odrážejí sezónnost a všechny sezónní suroviny jsou v jídelníčku jasně označeny.
V mateřské škole nebo na webu školky jsou k dispozici informace o původu použitých potravin.
Pracovníci školní jídelny se zapojují do vzdělávacích a osvětových akcí a jsou alespoň jednou ročně vzděláváni v oblasti zdravé výživy a vaření.
Děti a pracovníci mateřské školy mají přístup k pitné vodě dle svých potřeby po celý den pobytu ve školce.
Doslazované nápoje jsou nahrazeny nápoji neslazenými.
Školní jídelna mateřské školy absolvovala vzdělávací a informační seminář Analýza školní jídelny a přijala z ní vyplývající doporučení.

Vzdělávání o jídle a stravování

Výuka o jídle, základech zemědělství a zásadách zdravé výživy je součástí školního vzdělávacího programu.
Všechny děti mají možnost účastnit se činností spojených se vzděláváním o základech vaření.
Zahájili jsme kroky vedoucí k vytvoření školní zelinářské zahrady a pracujeme na začlenění aktivit na zahradě do školního vzdělávacího programu.
V rámci výuky pořádáme každoroční návštěvy farem.

Místní společenství a spolupráce

Aktivně se snažíme zapojit rodiče žáků a veřejnost do našich pěstitelských a kulinářských aktivit, a pořádáme akce na téma udržitelné stravování.
Naše zkušenosti z programu Skutečně zdravá škola sdílíme s ostatními školami, rodiči a veřejností.
19/19

Angažovanost a kultura stravování

Školská rada či vedení mateřské školy odsouhlasilo Plán podpory zdravého stravování a stanovilo kroky a harmonogram k jeho naplnění.
Děti se stravují v příjemné a klidné atmosféře tak, aby měly dostatek času si jídlo vychutnat
Při úklidu v prostorách školy a mytí nádobí ve školní jídelně/kuchyni jsou používány jen ekologicky šetrné čisticí a mycí prostředky.

Kvalita jídla a místo jeho původu (ve spolupráci s naší školní jídelnou)

Minimálně 50 % (v účetní hodnotě) nakoupených čerstvých, nezpracovaných surovin a potravin pochází od pěstitelů a chovatelů s provozovnou ve vlastním nebo sousedním kraji
Minimálně 5 % surovin (v účetní hodnotě) pochází z kontrolovaného ekologického zemědělství – bioprodukt nebo biopotravina.
Kuřecí maso pochází z vysoce šetrných chovů nebo alespoň 10 % pochází z ekologických chovů.
Pro přípravu pokrmů jsou přednostně používána vejce z volných výběhů (značeno „1“).
Ve školní jídelně jsou podávány přednostně sladkovodní ryby z chovů v ČR a mořské ryby a plody z udržitelných zdrojů, pokud jsou dostupné.

Vzdělávání o jídle a stravování

Pro pěstování plodin na školní zahradě používáme pouze ekologicky šetrné postupy.
Alespoň jednou ročně děti s pedagogy připraví pokrm ze surovin, které sami vypěstovali na školní zahradě.

Místní společenství a spolupráce

Pořádáme akce s cílem zapojit rodiče dětí a veřejnost do našich pěstitelských a kulinářských aktivit.
0/11

Angažovanost a kultura stravování

Ve spolupráci s dodavateli surovin pro školní jídelnu se snažíme minimalizovat objem biologického odpadu a obalových materiálů.

Kvalita jídla a místo jeho původu (ve spolupráci s naší školní jídelnou)

Minimálně 80 % (v účetní hodnotě) nakoupených čerstvých, nezpracovaných surovin a potravin pochází od pěstitelů a chovatelů s provozovnou ve vlastním nebo sousedním kraji.
Minimálně 10 % surovin (v účetní hodnotě) pochází z kontrolovaného ekologického zemědělství.
Pro přípravu pokrmů jsou používána pouze vejce z volných výběhů (značeno „1“) nebo z ekologických chovů („0“).
Při přípravě jídelníčků podporujeme zdravou, vyváženou a udržitelnou výživu mj. tím, že do jídelníčku pravidelně zařazujeme minimálně dva bezmasé pokrmy týdně.
Školní jídelna při přípravě pokrmů podporuje regionální kulinářské tradice.

Vzdělávání o jídle a stravování

Děti a jejich rodiče se účastní praktických činností pořádaných na místních farmách.

Místní společenství a spolupráce

Rodiče dětí a veřejnost se aktivně podílejí na školních aktivitách v oblasti vaření, zahradničení a spolupráci s místními zemědělci a potravináři.
0/8

Blog

  • Staráme se o své tělo

    22. 11. 2024

    Tento týden jsme se s dětmi učili o lidském těle. Děti se naučily základní části lidského těla pomocí obrázku a zábavných pohybových her. Také jsme posílili tělíčko...

    Celý článek
  • U Koťátek se peklooo!

    24. 09. 2024

    V naší třídě Koťátek jsme si představili ovoce, které donesly děti z domova. Mezi klasickým jablíčkem, hruškou nebo banánem se nám objevil např. fík nebo kumkvat. A...

    Celý článek
  • Podzimní slavnost v MŠ Palackého

    19. 09. 2024

    Dne 19.9.2024 se u nás v MŠ Palackého konala každoroční podzimní slavnost. Letos se nesla v duchu zeleniny - tomu byly přizpůsobeny soutěže pro děti, odměny a také soutěž...

    Celý článek
  • Zelenina, v ní je síla!

    16. 09. 2024

    Zelenina, v ní je síla! Takto jsme začali náš zeleninový týden ve třídě předškoláků. Děti donesly rozmanité druhy zeleniny, a dokonce jsme je všechny ochutnali! I...

    Celý článek
  • Včelař

    04. 06. 2024

    Dne 4.6.24 jsme u nás ve školce Kaštánek uvítali pana Sedláčka - včelaře z České Kamenice. Velice ochotně dětem vysvětlil, co takový včelař dělá, jak včelky vyrobí...

    Celý článek
  • Sportovní den - podpora pohybu v MŠ KAŠTÁNEK+MŠ ZA VODOU

    14. 05. 2024

    Dne 14.5.24 jsme si užili krásný sportovní den, který jsme u nás v MŠ KAŠTÁNEK připravili i pro děti z druhé školky - MŠ ZA VODOU. Pro děti z obou školek byl přichystaný...

    Celý článek
  • Sázení hrachu v MŠ Kaštánek

    25. 04. 2024

    V naší školce jsme si zasadili hrášek. Tak jsme si mohli názorně ukázat, jak pracuje takový zahradník, co vše je důležité udělat, aby nám semínko dobře vyrostlo. Činnost...

    Celý článek
  • I u nás se slavil Den Země!

    22. 04. 2024

    I u nás v MŠ se slavil Den Země! Děti se dozvěděly, proč se tento den slaví, proč je nezbytné se o naši planetu starat, a předháněly se v nápadech, jak tomu pomoci....

    Celý článek
  • Mezinárodní den mrkve a Světový den vitamínu C

    04. 04. 2024

    Ve třídě Berušek jsme měli Mezinárodní den mrkve a Světový den vitamínu C. Tyto svátky připadají na 4.4. Vysvětlili jsme si s dětmi pojmy mezinárodní den, světový...

    Celý článek
  • Ovoce si dáme, salát uděláme!

    20. 09. 2023

    Dnes jsme měli projektový den ,Ovoce si dáme,salát uděláme'. Děti donesly ovoce a zeleninu, krájely a mísily,a všem salát moc chutnal.Pověděli jsme si o prospěšnosti...

    Celý článek
Zpět na výpis