SKADINÁVSKÝ TÝDEN
1. den Island : Tento stát jsem ještě neměli, tak jsme si ho zařadili, protože Grónsko jsem s dětmi měli asi před 3 týdny. Bylo to pondělí, což znamená velké cvičení.
V cetrech jsme si namalovali vlajku, udělali z plastelíny sopku – sopečná činnost + pokus chrlící sopky , foukali do vody brčkem – vulkanická činnost.
Ve velkém cvičení měly děti možnost sjet po vodopádu, přelézat sopku, lézt strachovým pytlem – tma v těchto oblastech. Samozřejmě
2. den Finsko:. V centrech aktivit děti vytvářely ledové pláně – propojování barev, DH ledové kry – předmatematické představy, zkoumali jsme mapu i glóbus, razítkovali názvy severských států.
Velký úspěch. Zaměřeno na zimu ve Finsku, kde velmi Fiiiiiiičííííí. Je potřeba se otužovat ve finské sauně. Mimo ranní cvičení děti navštívily saunu, masáže, procvičily prstíky – posílání finské vlaky pomocí kolíčků, návštěva Snoozeelen. Dětem se tato aktivita velice líbila.
3. den Dánsko: Centra aktivit zaměřeny na lego, na knihu Hanse CH. Andersena a pohádku Malá mořská víla. Děti stavěly z kostiček vlajky předešlých států, stavěly z velkých lego kostek komíny různých délek ( Hejného mat. )
Tento den Zvídálkov – předškolní děti. Tvoření asociace na Dánskou vlajku prostřednictvím Dámy v šatech ( barvy vlajky). Připomenutý Legoland, Malá mořská víla….
Zaměřeno také na Hej. Mat. prostředí autobus: „ Zatoulané kostičky Lega“ - Motivačně dítě, které „ řídí „ autobus na hlavě panáčka Lega pana řidiče.
4. den Norsko: Centra aktivit: Zkoumání ledu – oteplování rukou, procházení strachovým pytlem s baterkou – světýlo ve tmě, vybarvování velryby NOOORY a trpaslíka s červným NOOOsem – tvoření asociací.
Norsko zaměřeno na senzomotorické cvičení. Norsko – stát lucerniček, trolů a trpaslíků. Vody brouzdá velryba Nora.
Děti v pohybových cetrech přenášlely pomyslné světlo. Na konci byly odměněny zpěvem velryb.
5. den Švédsko: V cetrech aktivit věšení punčoch od Pippi dlouhé punčochy, třídění ponožek, pletení copánků, míchání barev Modré + žluté , kreslení na roli papíru, který stát je zatím nejvíce zaujal.
Zaměřeno na Pippi dlouhou punčochu. Na mlsnou Pippi, která má nejraději švestky.Logo cvičení. Není to Švest – ko, ale Švédsko. Bydlí v domě, kde má nábytek z IKEA. Natahování punčoch + typování, kam až dosáhnou – H. mat. Děti se staly jídlem, které Pippi ráda. Název jídla vytleskaly, kolikrát tlesky, tolikrát byly zatočeny na točité židli a zkončily u Pippi v trávicím traktu ( strachový pytel ) Tato aktivita vzbudila takové nadšení, že ji děti chtěly neustále opakovat.
Myslím, že si tento týden děti užily???? Pavla Csöböková MŠ Jakubčovice