SKADINÁVSKÝ TÝDEN

 1. den Island : Tento stát jsem ještě neměli, tak jsme si ho zařadili, protože Grónsko jsem s dětmi měli asi před 3 týdny. Bylo to pondělí, což znamená velké cvičení.

V cetrech jsme si namalovali vlajku, udělali z plastelíny sopku – sopečná činnost + pokus chrlící sopky , foukali do vody brčkem – vulkanická činnost.

Ve velkém cvičení měly děti možnost sjet po vodopádu, přelézat sopku, lézt strachovým pytlem – tma v těchto oblastech. Samozřejmě

2. den Finsko:. V centrech aktivit děti vytvářely ledové pláně – propojování barev, DH ledové kry – předmatematické představy, zkoumali jsme mapu i glóbus, razítkovali názvy severských států.

Velký úspěch. Zaměřeno na zimu ve Finsku, kde velmi Fiiiiiiičííííí. Je potřeba se otužovat ve finské sauně.  Mimo ranní cvičení děti navštívily saunu, masáže, procvičily prstíky – posílání finské vlaky pomocí kolíčků, návštěva Snoozeelen.  Dětem se tato aktivita velice líbila.

3. den Dánsko: Centra aktivit zaměřeny na lego, na knihu Hanse CH. Andersena  a pohádku Malá mořská víla. Děti stavěly z kostiček vlajky předešlých států, stavěly z velkých lego kostek komíny různých délek ( Hejného mat. )

Tento den Zvídálkov – předškolní děti. Tvoření asociace na Dánskou vlajku prostřednictvím Dámy v šatech ( barvy vlajky). Připomenutý Legoland, Malá mořská víla….

Zaměřeno také na Hej. Mat. prostředí autobus: „ Zatoulané kostičky Lega“  - Motivačně dítě, které „ řídí „ autobus na hlavě panáčka Lega pana řidiče.

4. den Norsko: Centra aktivit: Zkoumání ledu – oteplování rukou, procházení strachovým pytlem s baterkou – světýlo ve tmě, vybarvování velryby NOOORY a trpaslíka s červným NOOOsem – tvoření asociací.

Norsko zaměřeno na senzomotorické cvičení. Norsko – stát lucerniček, trolů a trpaslíků. Vody brouzdá velryba Nora.

Děti v pohybových cetrech přenášlely pomyslné světlo. Na konci byly odměněny zpěvem velryb.

5. den Švédsko: V cetrech aktivit věšení punčoch od Pippi dlouhé punčochy, třídění ponožek, pletení copánků, míchání barev  Modré + žluté , kreslení na roli papíru, který stát je zatím nejvíce zaujal.

Zaměřeno na Pippi dlouhou punčochu. Na mlsnou Pippi, která má nejraději švestky.Logo cvičení.  Není to Švest – ko, ale Švédsko.  Bydlí v domě, kde má nábytek z IKEA. Natahování punčoch + typování, kam až dosáhnou – H. mat.  Děti se staly jídlem, které Pippi ráda. Název jídla vytleskaly, kolikrát tlesky, tolikrát byly zatočeny na točité židli a zkončily u Pippi v trávicím traktu ( strachový pytel ) Tato aktivita vzbudila takové nadšení, že ji děti chtěly neustále opakovat.

Myslím, že si tento týden děti užily????                          Pavla Csöböková MŠ Jakubčovice

SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1SKADINÁVSKÝ TÝDEN  1
Zpět na výpis