Pěstování microgreens ve stacionáři
Paní učitelka Markéta ušila projekt pěstování microgreens ve stacionáři na míru dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Při práci se ruce dětí jen hemží, je potřeba mít oči všude a za zády k ruce další asistenty. Děti jsou nadšené a mají radost. Poznáme to z jejich výrazu ve tváři, ze smějících se očí a dobré nálady. První den se děti s projektem seznámily a vyzkoušely si různé aktivity ze semínky. Pozorovaly je v uzavřených skleněných lahvičkách, vysypávaly a přesypávaly v misce, přiřazovaly k obrázkům rostlin semínka přilepená na kartičce a na závěr namočily větší semena, aby byla připravená k setí na následující den. Druhý den byl sázecí. Na další dny paní učitelka připravila nejrůznější aktivity. Třeba hru se zvukovým pexesem (krabičky naplněné semeny), tvoření mandal ze semínek na hřišti a pozorování, co se nimi děje (vítr, ptáci, veverky), sledování růstu rostlinek a zaznamenávání na kolík, používání lupy, zalévání, učení se básničky s pohybem, lisování rostlinek a tvorba herbáře a hlavně sklízení, ochutnávání, využití v kuchyni, zpracování odpadu (pro ptáčky v krmítku, výroba žížaliště).
Děkuji Stutečně zdravé škole a paní Kapuciánové z MŠ Semínko za inspiraci. A také moc děkuji naší paní učitelce Markétě a všem asistentům. Za každou aktivitou, která vede k podpoře samostatnosti dětí je skryto spoustu času na přípravu, velká trpělivost a vzájemná podpora dospělých, kteří o děti pečují.
R. Sagnerová