Naši mazlíčci
Jak nám Smíškům může zvířátko pomoci?
Stmelení kolektivu
Živočich ve školce plní roli jakéhosi prostředníka. Ostýchaví jedinci se při kontaktu se zvířetem snáze uvolní a zklidní. Živý tvor napomáhá v navozování verbálního kontaktu. Děti mezi sebou snáze naleznou společnou řeč. Ve smíšené školce je přínosem i fakt, že starší přirozeně pomáhají mladším v péči o zvíře.
Poznávání živočicha
Svět je pro dětské oko úžasné místo. Je tu tolik nových věcí, které je zapotřebí prozkoumat a pochopit. My svým malým svěřencům představíme živočicha a seznámíme je s jeho životem a potřebami.
Zodpovědnost při péči
Co dospělí ví, dítě ještě netuší nebo dostatečně nechápe. Zvíře není jen na pohrání, potřebuje dlouhodobou péči. Co učitelé na tomto pěkném příkladu z praxe snadno vysvětlí? Třeba to, že se živočich sám nedostane z terária ven, sám nezíská potravu a ve svém příbytku si ani sám neuklidí.
Láska ke zvířeti
Vnímání zvířete coby mazlíka se výrazně liší v závislosti na věku dítěte. Do 3 let dítě zvíře jako společníka nevnímá. Spíše si zvyká na to, že samo není středem pozornosti. Jeho potřeby si začne uvědomovat až v předškolním věku ideální ve školce.
Zvládání vlastních pocitů
Předškolní věk se nese ve znamení rozbouřených emocí – dítě zvíře buď miluje, nebo se ho bojí. Je natěšené, nezvládá čekání na kontakt, silně prožívá všechny neočekávané reakce zvířete. Pod naším dohledem učitelů se učí vše postupně kon