Mapovali jsme cestu bioodpadu z naší kuchyně
Každá třída dostala svůj úkol, kterým má zjistit, jak to je s odpady, jak vznikají, co s nimi, jak snížit jejich množství apod. Naše třída dostala za úkol zjistit, co se děje z bioodpadem u nás ve školičce. Děti vážily denní bioodpad z kuchyně i ze tříd, zapisovaly do tabulky, zjišťovaly, kam ho paní kuchařky nosí a co se s ním děje. Poté zjišťovaly, jak je to s biodpadem v našem městysi - chodili jsme po celé "dědině", koukali do zahrad, zda tam uvidíme zahradní kompostéry, hledali jsme velké plechové kontejnery na bioodpad, zkoumali jsme život v našem vermikompostéru, zahráli jsme si na žížalu v hlíně (strachový pytel) plné odpadků, udělali jsme pokus, jak si příroda poradí s různými druhy odpadků včetně bia (zakopali jsme krabici s odpadky na naší zahradě), taky jsme vyrazili do bioplynky ve Žďáru nad Sázavou, zkrátka, byl to víc jak týden plný práce a zjišťování. A to ještě není všemu konec. Téma je velmi obsáhlé, ze všeho zpracováváme informační postery a za měsíc budeme mít setkání v rámci celé školičky a svá zjištění prezentovat ostatním. Dokonce jsme si k tomu složili i písničku Žížaly a bioodpad. Zpívejte na nápěv dětské písničky "Tancovala žížala na zahrádce polku".
ŽÍŽALY A BIOOODPAD
TANCOVALY ŽÍŽALY NA KOMPOSTU TANEC
ŽE JIM DĚTI DONESLY ZELENINY RANEC.
TŘEBA SLUPKY Z BANÁNU, TAKY OD OKUREK,
A SKOŘÁPEK Z VAJÍČEK – TĚCH BYL PLNÝ HRNEK.
PŘIDALI K TÉ ZELENINĚ TAKY ZBYTKY OVOCE,
A ŽÍŽALY TANCOVALY S RADOSTÍ A DIVOCE.
POTÉ DĚTI NATRHALY KARTÓNOVÉ KRABICE,
A ŽÍŽALY TANCOVALY JAKO PĚKNÉ MLADICE.
TEĎ UŽ MAJÍ NA KOMPOSTU, VŠE CO MAJÍ RÁDY,
ABY JIM NIC NEVYPADLO, KOMPOST DRŽÍ KLÁDY.
VŠECHNY DĚTI TEĎ UŽ VĚDÍ, CO JE BIOODPAD,
TŘÍDÍME-LI VŠECHNO SMETÍ, MÁ TO DOBRÝ DOPAD.