Kroužek vaření pod vedením našich rodičů
Hned čtyři naši rodiče souhlasili s lektorováním kroužku vaření, ve kterém se střídají.
A tady je reportáž hned z první hodiny maminky Moniky Hodíkové:
Tak jsme se po dlouhém čekání a těšení konečně sešli na prvním Kroužku vaření.
V pondělí jsme se pustili s dětmi z 1. - 4. třídy do výroby jednoduchých pomazánek - tvarohové s pažitkou a ředkvičkami a z červené čočky. Děti se s nadšením pustily do práce, krájely ředkvičky, pažitku, míchaly tvaroh s jogurtem, učily se, jak zpěnit cibulku a uvařit červenou čočku, učily se osolit pomazánky tak, aby jim chutnaly a bylo to tak akorát. Nakonec si pomazánky namazaly na celozrnné bulky, ozdobily ředkvičkami a rajčátky....a s chutí se pustily do jídla.
V úterý jsme se pustili s dětmi z 2. - 8.třídy do poznávání španělské kuchyně. Pustili jsme se do přípravy Tortilly de patatas (tortilla z brambor) a Valencijského salátu. Děti se učily loupat a krájet brambory, nakrájet cibuli na kolečka (trošku si i poplakaly...), smažily je na oleji a smíchaly s rozkvedlanými vejci. Pak se pustily do smažení tortilly, ale s obrácením jim musel pomoci dospělý, protože to na poprvé není úplně jednoduché. Připravily si také Valencijský salát z ledového salátu, rajčátek, cibule, tuňáka, vajec, oliv, kaparů, olivového oleje a balsamika. No... olivy a kapary nakonec vynechaly... a o tuňáka měl také zájem jen někdo...ale i tak dopadl salát na výbornou. Samozřejmostí bylo také hezky si prostřít stůl....a pak se pustit s chutí do jídla.
Obě dvě skupiny dětí pracovaly s nadšením, byla radost sledovat, že je práce baví a mají chuť naučit se něco nového. Domluvily jsme se na jídelníčku na další hodiny a už se všichni těšíme, až se do toho zase vrhneme.
A tady reportáž tatínka Tomáše Culka:
Naše vaření v kroužku bych specifikoval jako „praktické“ :o) Nebojíme se kombinovat různé kuchyně, mým záměrem je především jednoduchost a praktičnost.
Chtěl bych, aby jídla, která vaříme, děti dokázaly uvařit samy, a to od nákupu surovin až po naservírování na talíř.
V rámci možností se snažíme vařit ze sezónních surovin. Na dětech, které se přihlásily na kroužek, je vidět zájem i zkušenosti s vařením. Také se dají rozpoznat stravovací náviky, které si nesou z rodiny.
Každopádně vaření s dětmi je krom poučení i velká zábava!