Kampaň "Pijeme kohoutkovou vodu"
Kampaň "Pijeme kohoutkovou"
Tato kampaň, je bohužel velice omezená epidemiologickou situací. I v této situaci jsme se do kampaně zapojili.
Zatím jsme zvládli:
- informovat pedagogy a žáky o zapojení do kampaně
- kampaň je součástí plánu EVVO
- žáci mají možnost se při vyučování napít
- vytvořit v plakáty "Pijeme kohoutkovou", které rodiče všech tříd viděli na chodbě při třídních schůzkách
- koupit první "skleněný soudek na vodu 5l", do kterého dětem v jídelně budeme dávat bylinky, koupíme ještě další dva na citron, mandarinku, meloun, okurku...
- máme do tříd připravené hrnečky, ale zatím je z hygienických důvodů nepoužíváme
- zahrát si s páťáky hru "Voda a sucho"
- u hry jsou výborně zpracované 4 základní okruhy i trojice: příčiny - důsledky- možná řešení; výborné je i rozdělení na lokální a globální okruhy
- karty jsou pro větší - hůř se drží, ale informace na nich jsou přehledné
- hru jsem si nejdřív vyzkoušela doma, pochopila jsem ji a hrála jako kvarteta
- žáci, kteří získali trojici, ji vždy přečetli v pořadí: příčina - důsledek - řešení
- žáci 2. - 4. ročníku to určitě můžou hrát podle návodu - otočné a hledat přečíst, možná by se také karty daly rozdělit například na poloviny, otočit je a hrát jako pexetrio - otáčet a hledat trojice, které k sobě patří, potom přečíst
- žáci 5. - 9. ročníku můžou hrát podle návodu, případně podle času rozdělené na lokální a globální okruhy
V procesu je:
- výroba dalších naučných plakátů do každé třídy, ale i do všech umýváren ve škole
- možnost natočení vody s bylinkami nebo ovocem ze soudků v jídelně - zatím dětem vše dávají do rukou učitelky, které už takhle mají v jídelně zvýšený dozor a nestíhají.
- umístit do tříd hrnečky - zatím z hygienických důvodů nejde