Jarní aktivity ve třídě Berušek 2024
Jarní aktivity ve třídě Berušek 2024
Domácí a hospodářská zvířata
Téma chovu hospodářských zvířat je u nejmenších dětí v naší školce velmi vděčným a oblíbeným odvětvím zemědělství. Zabývali jsme se péčí o hospodářská zvířata, poskytující maso, textilní vlákno, mléko, vejce nebo jiné produkty a to vše zahrnuje i každodenní péči, šlechtění a odchov mláďat. Společně jsme si hráli v kuchyňce a připravovali pokrmy se surovin, krájeli salám, smažili vajíčka. Díky kterému zvířátku si můžeme na tom, či onom pochutnat? Jak se zpracovává? Pomocí demonstračních kartiček přiřazujeme mláďata, suroviny, prostředí, kde se zvíře chová. Společně stavíme z kostek chlévy, boudy, kurníky,...
Velikonoční tradice
Na velikonoční tradice se děti každoročně velice těší. Práce s hlínou, pečení a následné ochutnávání se velmi oblíbenými aktivitami. Na začátku týdne jsme si pomocí demonstračních karev vše podrobně vysvětlili a hned se pustili do práce. Setí obilí je pro některé děti zcela neznámou aktivitou a následné klíčení je zcela fascinuje. Vše doplňujeme následným vyprávění, pohádkami apod. Na co je obilí, kde a jak se pěstuje? Která zvířata jsou býložravá? Ke konci týdne následuje pečení podle obrázkového receptu. Děti sami zkouší dávat do mísy suroviny podle zadání. Pečeme beránka, králíčka, berušky. Povídáme si o sladkém a slaném. Co je zdravé a co nezdravé? Co můžeme použít místo cukru? A chutná nám to i tak? Nejlepší zakončení aktivit pro děti je vždy odnesení malého kousku domů na ochutnání rodičům.
Jak je barevná kvetoucí příroda
Toto téma je pro naše nejmenší děti vždy spojeno s aktivním opakováním základních barev. Už by měli spolehlivě většinu rozeznat a přiřadit. Na procházky naše MŠ chodí na polní cesty mezi louky a to je ideální příležitost pro prožití tohoto tématu. Děti nosí barevné květy a rostliny, následně je letí na barevné čtvrtky se samolepící páskou. Umí je správně přiřadit? Jak se které květina jmenuje? A jsou i květiny, které můžeme sníst? Letos jsme s tímto tématem došli trochu dál a jednu jedlou květinu na procházce nasbírali. Sedmikrásky jsme do druhého dne namočili do misky s vodou a následně rozváleli do máslového těsta na sušenky. Opět ideální dárek pro rodiče a dětem moc chutnali! Rozvíjíme jemnou motoriku a především chápání přírody, jako celku.
Hádej, čím jsem
Třída disponuje nespočtem kostýmů pro děti. Jedním z nich je samozřejmě i kuchař a toho jsme velmi rádi využili. S dětmi si o povoláních podrobně povídáme a vždy poprosíme rodiče, aby nám sdělili i jejich povolání. To děti zaujme jisto jistě. Kdo je to kuchař, co dělá, a chtěli bychom být také kuchaři? Ve školce paní kuchařku máme, pozveme si jí do třídy, ráda nám ukáže, s čím teď pracuje. Děti si kostýmy vyměňují, zkouší profese a sami povídají.
Jaro v zahradě
Téma jaro v zahradě máme spojeno se setím zeleniny na zahrádce. Celý týden si povídáme o ředkvičce mrkvi. Jakou mají barvu, tvar, chuť. Kdo ji má na zahrádce atd. S mrkví malujeme a ochutnáváme. Na konci týdne už většina dětí zeleninu jí.