Jak motivovat děti, aby neplýtvaly jídlem a dojídaly?
Každý rok řešíme, jak děti vhodně motivovat k tomu, aby vracely prázdné talíře. Již druhým rokem se nám osvědčila razítkovací metoda. Samozřejmostí je rozhovor o tom, jak je potřeba dojídat každé jídlo, neboť naše „teta“ si se svačinkami dává velkou práci, a pak je smutná, že nikdo svačinky nechce jíst. Povídáme si také o tom, že je spousta dětí, které by rády taková jídla ochutnala, ale nemají k tomu ani příležitost. Každý den si před svačinkami i obědem s naší „tetou“ (paní na vydávání svačinek a obědů) řekneme, co dobrého máme k jídlu. Někdo to již ví, po přečtení s rodiči v šatně, pro někoho to je překvapení. Po rozdání polévek si dětmi ještě řekneme, co v polévce vidí – jaká zeleninka nám tam plave a k čemu je vlastně dobrá. Děti ví, že za každý prázdný talíř (polévka, hlavní jídlo) dostanou razítko na nástěnku ke svému jménu. Vyhodnocení je jednou za měsíc, kde první tři děti dostanou nějakou maličkou odměnu. Odměna je většinou formou balonku, omalovánky, pohledu či menšího plyšáčka. Jedná se o slavnostní vyhlašování před třídou, kde si děti vzájemně fandí a tleskají si.