Dubnová epocha biologie
Ve školním vzdělávacím programu naší školy nalezneme:
“V souvislosti s obdobím vrcholící puberty žáků se vyučování přírodopisu obrací v 7. třídě k biologii člověka. Biologie přináší v tomto období motivy, jež mohou pomoci žákům zodpovědět mnoho otázek, jež tento věk přináší. Ústředním motivem je člověk, ale i tématika výživy a zdravého životního stylu. Jde o oblast, kde se snad nejvíce spojuje s širokým okruhem světa. Nyní je možné navázat mnoho mezipředmětových vazeb, především k vyučování zeměpisu a dějepisu. V úzké návaznosti na vyučování těchto předmětů se zabýváme základními složkami potravy, charakterem potravin a jejich původem. Žáci mohou prožít úzké spojení se světem, z něhož člověk získává svou potravu a který nejrůznějším způsobem ovlivňuje jeho zdraví a nemoc.”
V dubnové epoše se pak žáci mj. zabývali sledováním svého jídelníčku a jeho následným vyhodnocením, připravovali 2 zdravé jednoduché pomazánky, a také se navíc pokusili ve 3 týmech dát dohromady návrhy kompletního denního menu dle zásad Zdravého talíře. Návrhy pak byly předány paní vedoucí školní jídelny, Jitce Krajníkové, a některé pokrmy se pak objeví i v jídelníčku naší jídelny, jak bylo dětem slíbeno.