Analýza - plýtvání vodou a jídlem
Obě třídy se s chutí zapojily do obou našich výzev. PLÝTVÁNÍ VODOU Společně jsme si prošli naši školku a zkoumali jsme, kolik máme zdrojů vody, a kde se s vodou nejvíce plýtvá. Děti samy vyhodnotily, že nejvíce proteče vody při mytí rukou. Ukázali jsme si jak správně si mýt ruce, abychom s vodou neplýtvali a netekla voda naprázdno.
Druhou výzvou byl audit PLÝTVÁNÍ JÍDLEM. Děti se s probíhajícím auditem - měřením seznámily a během oběda vše společně komentovaly. Pomocníčci měřili jak na váze, tak i v odměrném džbánu, aby měli lepší představu. Děti se zajímaly o výsledky a ptaly se, jak dopadla druhá třída. Děti bavilo i závěrečné hodnocení jídla pomocí smajlíků. Bylo to velmi poučné pro všechny. Závěr - necháme si nandat jen to co sníme a nebojíme si říci paní kuchařce, co a kolik bychom chtěly nandat na talíř.