Jak si vybíráme jídlo? - metodický balíček pro učitele
V tomto metodickém balíčku uvádíme aktivity, které žákům přiblíží, jak se správně rozhodovat v oblasti výběru potravin a kdo a jak je může ovlivňovat. Aktivity mohou provádět samostatné třídy nebo celá škola v rámci speciální tematické akce. Pokud je to možné, žáci by měli mít možnost vyjádřit své návrhy a názory týkající se způsobu stravování ve své škole, např. co se týče určení vhodné doby pro svačinu, chování ve školní jídelně či podpory zdravého stravování.
Jak si vybíráme jídlo? - pracovní listy pro žáky
Příloha k metodickému balíčku: Jak si vybíráme jídlo?
Kritéria programu Skutečně zdravá škola
Zařazením didaktického materiálu do výuky plní škola tato kritéria:
B18 Výuka o jídle, zásadách udržitelnosti v oblastech zemědělství a zásadách zdravé výživy je součástí Školního vzdělávacího programu.
Klíčové kompetence:
Realizací aktivit z metodik jsou rozvíjeny tyto klíčové kompetence: komunikativní kompetence, kompetence k řešení problémů, občanské a sociální kompetence
Cíle udržitelného rozvoje:
Realizací aktivit z metodik pomáháte naplňovat tyto Cíle udržitelného rozvoje OSN:
- 2. konec hladu
- 3. zdraví a kvalitní život
- 4. kvalitní vzdělání
- 12. odpovědná výroba a spotřeba